tag:blogger.com,1999:blog-1980060459964549236.post6963005303153683477..comments2019-04-12T14:36:30.677+02:00Comments on Orelles de burro: L'examen de selectivitat d'Història de la FilosofiaJordi Beltranhttp://www.blogger.com/profile/05848849628580580020noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1980060459964549236.post-9141592662394982652013-07-12T09:49:48.357+02:002013-07-12T09:49:48.357+02:00Infatigables, Xavier! D'acord en moltes idees ...Infatigables, Xavier! D'acord en moltes idees que exposes. Tan sols dir que una part del comentari de text és necessàriament la comprensió bàsica i contextualitzada en el que podriem dir l'estàndard de l'autor o autora. Fer èmfasi en les diferents interpretacions quan no se n'ha assegurat la comprensió es el que fa és amagar una comprensió del text. Una altra cosa és el que diríem l'expansió del text, on aqui si que el fariem servir de pretext, però és una fase que cal distingir i també s'hi poden aplicar criteris comuns.Jordi Beltranhttps://www.blogger.com/profile/05848849628580580020noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1980060459964549236.post-2795478635274288262013-07-12T09:28:34.285+02:002013-07-12T09:28:34.285+02:00Jordi,
en primer lloc em pregunto per què no hi ...Jordi, <br /><br />en primer lloc em pregunto per què no hi ha un curs de formació per professorat de filo per treballar les competències bàsiques en filosofia. Per exemple l'argumentació és una capacitat que no tot professorat la treballa ni sap com treballar-la i fins i tot requereix una capacitat abstracte i lògica. En segon lloc quan parlem de comentar textos jo estic entenent que el que fem és interpretar un text per això un llegeix al Plató de Coplestón,de Crombie,de Hare, de Hadot, etc i trobem distintes interpretacions (significat/significant) d'un autor .. això vol dir que les consignes i pautes potser poden servir com a "indicadors genèrics" però aplicant el sentit comú en les correccions. En tercer lloc si que penso que és una prova del tot competencial en aquests temps però la pregunta que em faig es si altres matèries la treballen com nosaltres o de forma complementària ? Jo proposaria en primer lloc curs competencial entre professorat de filo per treballar aquestes competències , un debat sobre no els autors en història de la filosofia sinó quines interpretacions i quins accents volem destacar més enllà dels manuals i per finalitzar penso que cada vegada més l'alumnat demana llibres, apunts, per reproduir el que la tècnica i la societat sembla apuntar i potser cal pensar si la filosofia també ha de fer això o anar més enllà com tu dius ...potser ara és el moment d'un debat profund entre companyes i companys de filosofia ....XAVIER ALSINAhttps://www.blogger.com/profile/08179292335537994049noreply@blogger.com