dijous, 8 d’octubre del 2009

Precocitat

A tercer i quart d'ESO, hi ha algunes noies, sobre tot les avençades en la pubertat, que subrratlletn els seus trets adults: la roba, el maquillatge, el pentinat, els atuells. D'altres se segueixen mostrant com a nenes. Hora d'estudi: una noia de la segona categoria té un gruixut llibre al damunt de la taula, estranyament familiar. M´hi acosto:
- Què llegeixes? (em mostra la tapa: és el primer volum de Mil·lenium)
- Alsa, i com és que el llegueixes?
-La meva mare se'l va llegir a l'estiu i em va dir que li havia agradat i me l'ha recomanat. I ara me'l llegeixo jo.
- Jo m'he llegit els tres -diu la del costat, encara amb més aspecte de nena. No em pren el pèl, la conec.
- Ah si? I t'han agradat?
- Psiii.
- I els de Harry Potter? Li pregunto a la primera.
- Als nou anys em vaig llegir fins el tres, però me'n vaig cansar.
- Ahhh.