Per tercer any consecutiu (el primer aqui i el segon aqui) el professorat de filosofia i els seus suporters ens trobarem per afermar la presència de la filosofia a secundària. Enguany és a Igualada, el proper dissabte dia 10 a les 10 a la Biblioteca.
En el blog de la convocatòria trobareu el programa de màxims. Per a mi, el programa de mínims hauría de ser:
1. Tots els centres de secundària han de tenir un/a especialista en filosofia
2. Quan hi hagi cues de matèries de geografia i història i de filosofia (encara que siguin les ciutadanies de tercer o les ètiques de quart), que en les negociacions de plantilles les direccions i les inspeccions no assignin mecànicament un especialista d'història en comptes d'un de filosofia, també facultat per impartir l'àrea de socials a l'ESO.
3. Que no s'amortitzin places de filosofia tot aprofitant les jubilacions.
4. Que l'optativa de psicologia i sociologia s'imparteixi a tots els centres i per professorat de filosofia.
5. Treballar per bastir un full de ruta amb unes línies de creixement estil les del manifest de l'Acireph:
En el blog de la convocatòria trobareu el programa de màxims. Per a mi, el programa de mínims hauría de ser:
1. Tots els centres de secundària han de tenir un/a especialista en filosofia
2. Quan hi hagi cues de matèries de geografia i història i de filosofia (encara que siguin les ciutadanies de tercer o les ètiques de quart), que en les negociacions de plantilles les direccions i les inspeccions no assignin mecànicament un especialista d'història en comptes d'un de filosofia, també facultat per impartir l'àrea de socials a l'ESO.
3. Que no s'amortitzin places de filosofia tot aprofitant les jubilacions.
4. Que l'optativa de psicologia i sociologia s'imparteixi a tots els centres i per professorat de filosofia.
5. Treballar per bastir un full de ruta amb unes línies de creixement estil les del manifest de l'Acireph:
1. Reconèixer que la filosofia a l'escola secundària és una disciplina escolar.Ιtàlia: filosofia a tres cursos, tres hores a la setmana.
2. Reconèixer que aprendre a filosofar és un aprenentatge i que ensenyar la filosofia és un ofici.
3. Assumir la diversificació de les formes d'ensenyar filosofia que comporta la seva democratització.
4. Reconèixer que fer filosofia no només serveix per a filosofar.
5. Redefinir el que és elemental.
6. Articular l'aprenentatge filosòfic amb els sabers.
7. Articular l'aprenentatge filosòfic i el dels nous usos de la llengua.
8. Ensenyar la filosofia viva
9. Fer sortir l'ensenyament de la filosofia dels cursos darrers.
10 Remodelar de la formació inicial i contínua del professorat de filosofia així com el sistema d'accés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada