dimecres, 18 de juliol del 2012

Psicoanàlisi d'etcètera

font
Aquest fòssil llatí es fa servir per suplir una enumeració. En material per a alumnes em sembla sempre mal usat, excepte quan es tracta d'evitar repetir una enumeració ja explicitada. Fer-la servir crec que revela o peresa mental de l'autor, o vanitat ("sé més, però no t'ho vull dir"), o ras i curt, ignorància ("per curar-me en salut, poso que n´hi ha més"). Suggerir que hi ha més elements, però sense dir-los,  em sembla injustificat en un context educatiu: si els saps, has de dir-los, perquè qui et llegeix ho fa precisabment per saber;  i si no els saps, assabenta't. Si per qüestions d'espai no es vol fer l'enumeració completa, crec que és més rigorós dir "per exemple" i mencionar alguns dels elements.
En el document on el MEC presenta les directrius de la seva soi disant rererecontrareforma (que per cert, és sobre el que el MEC està convocant a discutir aquest juliol a professorat i centres madrilenys seleccionats), anuncien un llarg temps reivindicat estatut del professorat, que en el seu darrer punt proclama: "Autoridad del profesorado, etc." No saben els altres temes, no els volen dir? No val la pena mencionar altres aspectes referents a la dignificació del professorat?