dimarts, 2 de setembre del 2014

Si tothom estirés cap el mateix lloc

Avaluacions finals d'ESO.
El professor d'anglès: 
- A aquest alumne li poses un bé d'anglès? Però si no sap ni dir "hola"!
La professora de Matemàtiques: 
- També ha aprovat les matemàtiques i no sap ni fer l'o amb un canutu!
La professora de català: 
- En el dictat vaig parar de comptar quan vaig arribar a les vint faltes!
El psicopedagog: 
- El que mesurem nosaltres és el progrés des que va arribar. No el podem suspendre.
La tutora recorda que el curs passat el de mates i la de català van pressionar tot el que van poder per tal que els treguessin aquell alumne de classe. Enyora que tothom estirés cap al mateix lloc.
On és l'error? en què consisteix el problema? Com pot ser que efectivament algú amb unes capacitats normals no aprengui gairebé res? Potser segueix tenint raó Willis, el de Perquè els fills de classe obrera aconsegueixen treballs de classe obrera?
Quan un collega m'explicava l'examen que va haver de passar per donar classes en un centre de secundària a Califòrnia, jo pensava que el suspendria, especialment mates i història, com a mínim. A més, no tinc ni idea de com s'imparteixen.  Els psicopedagogs, estudien matemàtiques, llengua, anglès i la seva didàctica?